Translate

Πέμπτη 22 Αυγούστου 2019


Το etwinning έργο «Look around: you can do it” πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις χώρες Ρουμανία, Γαλλία, Πορτογαλλία, Ισπανία, Ελλάδα (Συμμετείχαν στο πρόγραμμα οι μαθητές 12-15 χρόνων με τους εκπαιδευτικούς Β. Δογάνη, Στ. Δέδε από Ελλάδα) . Χρόνος πραγματοποίησης 10 μήνες. Σεπτέμβριος-Ιούνιος. Τα τμήματα που συμμετείχαν από το 1ο γυμνάσιο Μαρκοπούλου ήταν Α4, Α5, Α6, Β1, Β2, Β3, Β4, Β5.  Σκοπός του έργου είναι η γνωριμία μεταξύ των διαφόρων χωρών, η έκφραση των συναισθημάτων για ποικίλα θέματα όπως κλίμα, ενέργεια. Περιγραφή αγαπημένων χαρακτήρων από το σινεμά, TV. Nα κάνουμε πόστερ, αφίσες. Τα Χριστούγεννα ανταλλαγή ευχών. Παγκόσμιος στόχος 13 για το κλίμα, στόχος 11 αειφορικές πόλεις, στόχος , στόχος 7 φθηνή και καθαρή ενέργεια. Ανταλλαγή ευχών για το Πάσχα.Δημοσίευση εργασιών. Συνεργασία με ΚΠΕ, Περιβαλλοντική εκπαίδευση.
Η εφημερίδα μας
Παρουσίαση των καθηγητών
πλάνο για την αρχή
Κοινή συνεργασία μεταξύ των ομάδων και χαιρετισμός όλων των χωρών στο twinspace

Feelings and emotions

Kοινή εργασία
Favorite characters
documentation

Christmas time

Planet earth-energy saving
Kοινή εργασία των ομάδων
Code week activities

champion children
το σχολείο μας γίνεται bravo school
videos presentation proposal

an interactive playing from Greece
evaluation

παρουσίαση etwinning προγράμματος στο blog του σχολείου
βραβείο από τη συμμετοχή του προγράμματος στο διεθνές δίκτυο “Nέοι δημοσιογράφοι για το περιβάλλον» για τους μαθητές και το σχολείο

έγινε το σχολείο μας bravo school με τη συμμετοχή στο πρόγραμμα
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΠΕ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ


To σχολείο μας στα πλαίσια του Δικτύου βιώσιμη πόλη επισκέπτεται το μουσείο της Βραυρώνας και τον ορνιθολογικό βιότοπο.
αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, κλιματική αλλαγή
KΠE ΚΟΡΔΕΝΙΟΥ ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ

Τεχνολογία
edmodo
 twinpace
 padlet
blog.com
 genial.ly
 google maps
www.photocolage.com
adobe spark.
email
facebook
Tηρήθηκαν οι κανόνες ασφαλείας για τους μαθητές.
Μόνο σε όσους μαθητές υπήρξε άδεια από τους γονείς συμμετείχαν στο έργο
Τα έργα των μαθητών είναι προτότυπα και όχι αντιγραφή.
‘Ολοι οι μαθητές εξίσου συνεργάστηκαν για το τελικό αποτέλεσμα.

 Συνεργασία με το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, γιατί κάθε πόλη αποτελεί ένα οικοσύστημα το οποίο τοποθετεί τους πολίτες του σε μια σειρά από προκλήσεις στις οποίες πρέπει να απαντήσουν τόσο ατομικά όσο και συλλογικά. Η ένταξη της πραγματικότητας της πόλης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του δικτύου προβάλλει ως σημαντική ανάγκη επειδή:
·         Οι πόλεις είναι τόποι συνύπαρξης
·         Το αστικό περιβάλλον επηρεάζει όχι μόνο τους πολίτες του αλλά και το ευρύτερο φυσικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται και από το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό
·         Βασική πρόκληση της σύγχρονης εποχής είναι η επιδίωξη μιας καλύτερης ποιότητας ζωής στις  πόλεις
·         Η αστική αειφορία προβάλλει ως το αποτέλεσμα μιας ολοκληρωμένης αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών, οικονομικών και κοινωνικών ζητημάτων
·         Η εκπαίδευση για την αειφορία συμβάλλει στη δημιουργία υπεύθυνων ενεργών πολιτών που συνεργάζονται μεταξύ τους και με τους φορείς για τη βιώσιμη αλλαγή.
Οι στόχοι
1. Η καλλιέργεια και κριτική προσέγγιση εμπειριών, ιδεών, εννοιών, γνώσεων για το αστικό οικοσύστημα τα μέρη που το αποτελούν και τις σχέσεις μεταξύ τους
2.Η ανάδειξη της σημασίας των θεσμών που λειτουργούν στην πόλη, δημιουργώντας και εν δυνάμει αλλάζοντας τη ζωή σ’ αυτήν.  Η προβολή της σημασίας του αστικού σχεδιασμού και της ανάγκης της συμμετοχής των πολιτών σ’ αυτόν.
1.    Α΄ Φάση: Εμείς και η γειτονιά μας! Η εισαγωγή στο αστικό οικοσύστημα της πόλης με πρώτο επίπεδο τη γειτονιά. Σύνδεση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων και εμπειριών των παιδιών με τις γνώσεις που θα ανακαλύψουν μέσα από δραστηριότητες που θα συνδέουν το παρελθόν της πόλης με το παρόν της αλλά και με τις πρώτες παρατηρήσεις τους για το παρόν.
2.    Β΄ Φάση: Γνωρίζουμε την πόλη μας. Η καταγραφή της ζωντανής, σύγχρονης πραγματικότητας της πόλης μέσα από ένα εκπαιδευτικό μονοπάτι το οποίο θα σχεδιαστεί περιλαμβάνοντας την γειτονιά ή μια σημαντική περιοχή της. Λειτουργούμε ως παρατηρητές της πόλης μας, παρατηρούμε, καταγράφουμε, θέτουμε ερωτήματα, πληροφορούμαστε, συζητούμε και διατυπώνουμε μια πρώτη ερμηνεία για την πραγματικότητα της πόλης μας. Όλα αυτά τα αποτυπώνουμε σε ένα μονοπάτι που μπορεί να είναι έντυπο αλλά και ηλεκτρονικό!
3.    Γ΄ Φάση: Γιατί έτσι και όχι αλλιώς; Κρίνω την πόλη μου. Γιατί είναι έτσι φτιαγμένη η πόλη μας και δεν είναι αλλιώς; Αν προσπαθήσετε να απαντήσετε σ” αυτό το ερώτημα, τότε θα διαπιστώσετε πως δεν μπορούμε παρά να στραφούμε πρώτα στους εαυτούς μας, έπειτα στους άλλους συμπολίτες μας, και τέλος στους θεσμικούς φορείς, οι οποίοι έχουν και το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης, αφού αυτοί σχεδιάζουν και υλοποιούν όσα διαμορφώνουν την εικόνα της πόλης μας, ασκώντας αυτοκριτική και κριτική.
1η φάση:  Περιγραφή. Παρουσίαση της πραγματικότητας της πόλης. Βιώματα και παρατήρηση στο πεδίο.Η εισαγωγή στο αστικό οικοσύστημα της πόλης με τρόπο που να συνδέει τις ήδη προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών με τις γνώσεις που θα ανακαλύψουν μέσα από δραστηριότητες  που θα οδηγούν στην περιγραφή της πραγματικότητας που βιώνουν καθημερινά.
2η φάση:  Κατανόηση και Ερμηνεία. Η πόλη κατανοείται ως σύστημα που αποτελείται από οικονομικά, κοινωνικά, πολιτισμικά, φυσικά στοιχεία που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Διατύπωση ερμηνευτικού λόγου με βάση την παρατήρηση στο πεδίο της πόλης. Η καταγραφή της ζωντανής, σύγχρονης πραγματικότητας της πόλης μέσα από ένα εκπαιδευτικό μονοπάτι το οποίο θα σχεδιαστεί περιλαμβάνοντας την γειτονιά με google maps. Oι μαθητές λειτουργούν ως παρατηρητές της πόλης τους, παρατηρούν, καταγράφουν, θέτουν ερωτήματα, πληροφορούνται, συζητούν, κατανούν και αρθρώνουν μια πρώτη ερμηνεία με όχημα τη βιωματική προσέγγιση της πραγματικότητας της πόλης.
3η φάση:  Κριτική στάση. Γιατί είναι έτσι αυτή η πραγματικότητα; Η κριτική της θα οδηγήσει στη αναζήτηση του ποιος φέρει την ευθύνη για αυτήν και ποιος μπορεί να την μετασχηματίσει. Διαμορφώνεται έναν χάρτης θεσμικών φορέων που συνδέονται με την εικόνα που επιθυμούμε να αλλάξουμε.Στη φάση αυτή προσανατολιζόμαστε στην άρθρωση ενός κριτικά ερμηνευτικού λόγου των παιδιών για τη ζώσα πραγματικότητα της πόλης τους με την διατύπωση κριτικών ερωτημάτων του τύπου “γιατί είναι έτσι φτιαγμένη αυτή η πόλη και δεν είναι αλλιώς;” και των απαντήσεών τους.
Παιδαγωγική Καινοτομία
Προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τους πακόσμιους στόχους χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και μελέτησαν για το κλίμα στόχος 13, για τις βιώσιμες πόλεις στόχος 11, για την φθηνή και καθαρή ενέργεια. Παρουσιάστηκε βίντεο στην τάξη και οι μαθητές συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις και συνομίλησαν με τους μαθητές των άλλων χωρών και με το ΚΠΕ κορδελίου. Αναλυτικά και με σαφείς τποδείξεις δώθηκαν φυλλάδια στους μαθητές που εξέφρασαν τους προβληματισμούς για τη μόλυνση, τη ποιότητα ζωής στις πόλεις. Έρεύνησαν , έπαιξαν, προβληματίστηκαν για τα προβλήματα της πόλης τους και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους. Ο δάσκαλος παρατηρητής  ενθάρυνε τους μαθητές στις δραστηριότητες και μόνοι τους αποφάσισαν τη δημιουργία πόστερ, βίντεο, κολάζ, ζωγραφικής. Επίσης είδαν ταινίες για να αποφασίσουν τον αγαπημένο τους ήρωα. Την εβδομάδα του κώδικα ζωγράφισαν. Υπήρξε συνεργασία με τον καθηγητή του γυμνασίου μας που συμμετέχει στο πρότζεκτ, με όλα τα τμήματα, τις άλλες χώρες, τους καθηγητές, τους μαθητές, τα άλλα σχολεία. 

Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη

Οι μαθητές εργάστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολείου στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας α γυμνασίου: ενότητα 3, ενότητα 5, ενότητα 7, των αρχαίων β γυμνασίου: ενότητα 3,ιλιάδα  β γυμνασίου με συσχέτηση του αρχαίου με το σύγχρονο πολιτισμό , της λογοτεχνίας β γυμνασίου: "Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικία" Μ.Ιορδανίδου, Τ.Νικηφόρου"'Οταν πεθαίνει ένα παιδί". Οι μαθητές ανέπτυξαν την ευγενή άμιλα και το συναγωνισμό σε ποικίλλα θέματα. Τα φυλλάδια τους εξηγήθηκαν σαφώς προκειμένου να κατανοήσουν τους βιώσιμους στόχους, έγιναν θεατρικά παιχνίδια. Και οι μαθητές προβληματίστηκαν για θέματα που τους αφορούν. 'Εγιναν ενεργοί πολίτες προκειμένου να τα λύσουν.

Επικοινωνία και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων συνεργατών
Η κάθε τάξη, κράτος  μοιράζεται την εργασία με διαφορετικούς τρόπους το κοινό θέμα αγαπημένοι ήρωες κινηματογράφου, κλίμα, αειφόρες πόλεις, καθαρή και φτηνή ενέργεια. 
Όλες οι χώρες συνεργάζονται για την ανάλυση των κοινών θεμάτων μέσω ε-μέιλ, τηλεδιάσκεψη, edmodo.Δημοσίευση και επικοινωνία στο twinspace.
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθητών επέδειξαν περισσότερο ενδιαφέρον για τα μαθήματα  και επιθυμούσαν περισσότερο τα μαθήματα με etwinning. Aυτό διεύρυνε τους ορίζοντές τους, ξέφυγαν από το τυπικό μάθημα και έγιναν ενεργοί πολίτες. 'Αρχισαν να σκέφτονται την κοινότητα και ξεπέρασαν την τάξη. Διοργανώσαμε επίσκεψη στον υδροβιότοπο Βραυρώνας, επίσκεψη στο μουσείο και χαράξαμε το δικο μας περιβαλλοντικό μονοπάτι.

Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-συνεργατών

Οι μαθητές έκαναν τη δική τους έρευνα και πρότειναν δικούς τους τρόπους για το etwinning έργο. Συνεργάστηκαν με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, το διάλογο, την επικοινωνία, την κατανόηση και την επίτευξη και εξάλειψη των διαφορών μεταξύ των χωρών. 'Ολοι από κοινού δουλέψαμε στο padlet σε όλες τις φάσεις του έργου. Δημιουργήσαμε στο τέλος ένα κοινό βίντεο με τις δράσεις μας. 
Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Τα κριτήρια τα οποία τέθηκαν στην αρχή πραγματοποιήθηκαν. Ανάλογα με το κάθε κράτος και σχολείο προσαρμόστηκαν ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή.
Υπήρξε συνεργασία με τη γενικότερη κοινότητα του σχολείου. Αναπτύχθηκε η ευγενή άμιλα, αναγνωρίστηκε το έργο etwinning, έγινε παρουσίαση Δ.Δ.Ε. Ανατ. Αττικής, στο ΚΠΕ Κορδελίου, στο bravo school, στο edmodo, στους υπεύθυνους της περιβαλοντικής. Οι μαθητές έγιναν ενεργοί πολίτες.
Η συνεργασία μεταξύ δασκάλων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, μαθητών των 8 τμημάτων υπήρξε άψογη.
Απόδειξη είναι το τελικό αποτέλεσμα, η επιβράβευση.'Εγινε αξιολόγηση του προγράμματος με google doc.